Google reklama ar SEO?

Google AdWords ar SEO? Ką pasirinkti?

Tikriausiai daugeliui tik sukūrus el. parduotuvę ar tiesiog verslą reprezentuojančią svetainę kyla klausimas, kaip tapti matomu Google paieškos sistemoje? Juk tik startavus Jūsų projektui, jis netaps puikiai indeksuojamu ir be jokių pastangų neužims norimų pozicijų Google paieškos rezultatuose. Kiekvienas verslas nori būti matomu, tačiau kokią reklamos kampanija pasirinkti projekto iškėlimui Google paieškos sistemoje, galite atsakyti tik Jūs pats. Viskas priklauso nuo Jūsų galimybių ir poreikių.

Google AdWords

Šią reklamos kampaniją verta rinktis, kai yra trumpalaikis poreikis itin greitiems rezultatams. Tik startavus projektui (kai jis pilnai išbaigtas), jau tą pačią dieną su Google AdWords paslauga galima pagal norimus raktažodžius puikuotis pirmame Google puslapyje šalia organinių rezultatų (SERP). Tai labai paranku visiškai naujam projektui ar siekiant ribotą laiką gerokai padidinti trumpalaikio pasiūlymo sklaidą internete. Kuo brangiau mokama už vieną paspaudimą, tuo aukščiau reklama rodoma tarp kitų neorganinių paieškos rezultatų. Jei reklamoje pateikiama informacija aktuali lankytojams, galima tikėtis greito ir sąlyginai nemažo (priklausomai nuo raktažodžių vidutinių mėnesinių užklausų kiekio) potencialių klientų srauto. Tačiau, baigiasi Google AdWords suplanuotas biudžetas – nutrūksta ir lankytojų srautas. Ilgalaikėje perspektyvoje tokia reklamos kampanija kainuoja nemažus pinigus, todėl ne visiems galima būti priimtina.

SEO

Šį sprendimą verta rinktis, kai yra poreikis ilgalaikiams ir neskubiems rezultatams. Tik startavus Jūsų projektui ir nusprendus pasinaudoti SEO paslaugomis, neverta tikėtis greitų rezultatų. Priklausomai nuo užsibrėžtų tikslų, pirmieji rezultatai gali matytis tik po kelių mėnesių. Investuojama suma, lyginant su Google AdWords, gali pasirodyti neįkandama ar per ne lyg didelė. Tačiau neverta pamiršti, kad tai ilgalaikė investicija. Atlikus projekto optimizavimo darbus pasiektos pozicijos nuolat generuos potencialių klientų srautą be papildomų išlaidų. Žinoma, jei niša konkurencinga, ilgalaikėje perspektyvoje gali reikėti pozicijų palaikymo paslaugų, o nekonkurencingoje nišoje apskritai ne visada verta investuoti. Tačiau tai bus nuolatinis jau nemokamas lankytojų srautas, kuris nenutrūks net ir visiškai neskiriant pinigų reklamai internete.

Ką vis dėl to rinktis?

Trumpalaikiams ir greitiems rezultatams – Google AdWords, ilgalaikiams ir neskubiems – SEO paslaugos. Galbūt geriausias sprendimas startavus projektui, išbandyti abu sprendimus vienu metu. Kol laukiama SEO rezultatų, lankytojų srautą generuotų Google AdWords paslauga.

Tomas Morkūnas

Internetinės reklamos specialistas
T: +370 636 63387 | E: [email protected]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *