Google AdWords konversijos

Google AdWords konversijosPaleidus Google AdWords reklamos kampaniją už tam tikrą mokestį sulaukiate tam tikro lankytojų skaičiaus. Tačiau, ar sulauktas lankytojų srautas Jums neša pelną? Ar paleista Google reklama efektyvi? Kiekvienas raktažodis generuoja skirtingą parodymų kiekį, todėl Google reklamos efektyvumas negali būti matuojamas tik paspaudimų kiekiu ar paspaudimų ir jų kainos santykiu. Pats objektyviausias Google reklamos efektyvumo rodiklis – konversijos.

Kaip nustatyti konversijas?

Konversija – tai tam tikras lankytojo atliktas veiksmas Jūsų svetainėje: naujienlaiškių prenumeratos užsakymas, registracija, prekių krepšelio apmokėjimas el. parduotuvėje, užklausos išsiuntimas kontaktų formoje ir t.t. Kiekvienas šis veiksmas yra įkainojamas Jūsų verslui atnešama nauda pinigine išraiška.

El. parduotuvės atveju gana lengva išvesti tam tikros kategorijos vidutinę prekių savikainą, kuri ir bus vienos konversijos vertė. Kitais atvejais įsivertinti konversiją gali būti sudėtinga. Detaliai nenagrinėjant savo svetainės statistikos, sudėtinga apskaičiuoti naujo prenumeratoriaus ar naujo registruoto nario nešamą vertę pinigine išraiška. Tokias konversijas galima įsivertinti tik gana abstrakčiai.

Kada konversijos nėra naudingos?

Jei Jūsų svetainėje lankytojui nėra suteikta galimybė atlikti kažkokius veiksmus, kuriuos būtų galima įkainoti pinigine išraiška, Google AdWords konversijų naudojimas tampa beprasmiškas. Jei svetainė tiesiog pristato Jūsų įmonę ar pan. ir joje net nėra kontaktų formos, tikriausiai vienintelė galima konversija – tai tiesiog kontaktų puslapio aplankymas. Tačiau šio puslapio aplankymas negarantuoja, jog lankytojas susisieks nurodytais kontaktais. Todėl, jei vienu metu naudojate kelis reklamos kanalus, tokios konversijos neįmanoma įvertinti pinigine išraiška ir apskaičiuoti, kuris reklamos kanalas galimai galėjo sugeneruoti šią konversiją.

Konversijos kituose reklamos kanaluose

Google Analytics pagalba konversijos gali būti matuojamos visuose internetinės reklamos kanaluose, kurie lankytojų srautą tiesiogiai nukreipia į Jūsų svetainę. Pakanka įsivertinti vienos konversijos nešamą pelną, numatyti tam tikro reklamos kanalo biudžetą ir stebėti kokia reklamos išlaidų grąža (ROAS). Žinoma, reklamos efektyvumui nemažai turi įtakos ir pati svetainė (landing page), todėl vien gerai optimizuotos ir patraukliai atrodančios reklamos nepakaks sulaukti aukšto konversijų skaičiaus.

Taigi, jei yra galimybė, optimizuokite konversijas ir įvertinkite savo lankytojų svetainėje atliekamus veiksmus, nes būtent jie gali atskleisti tikrąjį Google AdWords bei kitų internetinės reklamos kanalų atsiperkamumą, dar vadinamą ROI (return of investment).