Google pakartotinė rinkodara

Google remarketingas

Šiuo metu internete yra du pagrindiniai remarketingo (pakartotinės rinkodaros) sklaidos kanalai. Tai jau anksčiau aprašyta Facebook remarketingo platforma ir didžiausias internete „Google vaizdinės reklamos tinklas“ (GDN). Facebook soc. tinkle suburtai remarketingo auditorijai galima rodyti visus fb reklamos tipus (interneto svetainės, fanų puslapio, renginio ir kt. reklama) ir tam tikrą reklamą Instagram soc. tinkle. Google suteikia galimybę suburtai auditorijai pateikti įvairaus tipo reklaminius skydelius skirtinguose savo produktuose: Gmail reklama, Youtube reklama, Google AdSense, Andrioid aplikacijos. Tai gerokai platesnis tinklas, todėl kartą svetainėje jau apsilankiusį vartotoją galima pasiekti tiek jam naudojantis Android aplikacijomis, tiek tikrinant savo el. paštą Gmail aplinkoje, tiek žiūrint Youtube vaizdo įrašus, tiek naršant kitose interneto svetainėse, kuriuose patalpinti „Google AdSense“ reklaminiai plotai.

Kuris Google remarketingo kanalas efektyviausias?

Nors Google suteikia galimybę reklamą rodyti beveik visuose pagrindiniuose savo produktuose, tačiau ne visi kanalai pakankamai efektyvūs remarketingui. Planuojant remarketingo kampanijos biudžetą, derėtų atsižvelgti, į kuriuos Google kanalus verta investuoti daugiausiai.

Gmail reklama yra vienas iš mažiausiai efektyvių remarketingo kanalų, nes tikrai ne visi Jūsų svetainės lankytojai naudojasi būtent Gmail el. paštu (tuo labiau Gmail aplinkoje), o besinaudojantys retai pastebi palyginti mažo dydžio reklaminius plotus, kurie talpinami tik specialiame skirtuke „Reklamos“. Šiam kanalui reikalingi specialūs naujienlaiškio tipo grafiniai reklamos elementai. Todėl net ir subūrus itin didelę remarketingo auditoriją, Gmail reklama labiau tinkama tik kaip pagalbinis kanalas.

Youtube vaizdo įrašuose talpinamos reklamos dėl savo dydžio kompiuterių ekranuose taip pat mažiau pastebimos. Lietuvoje Youtube svetainėje lankosi daugiau kaip 30 proc. visų interneto vartotojų (2015 metais), o vaizdo įrašai dažniausiai peržiūrimi skirtinguose įrenginiuose (išmanieji TV, planšetės ir t.t.). Todėl gana maža tikimybę, jog Jūsų svetainės lankytojas, su tuo pačiu įrenginiu naršo internete ir nuolat peržiūrėti Youtube įrašus.

GDN (Google Display Network) svetainių tinklas itin platus, todėl labai didelė tikimybė, jog Jūsų reklama tikrai bus pastebėta vienoje ar kitoje svetainėje. Lyginant su Facebook platforma, „Google AdSense“ reklama rodoma visame internete (Facebook – tik savo ir Instagram tinkluose). Nors Facebook soc. tinklu Lietuvoje naudojasi vis daugiau įvairaus amžiaus žmonių (virš 40 proc. interneto vartotojų), tačiau vis dar išlieka nemenka tikimybė, jog Jūsų svetainės lankytojas neturi „Facebook“ ar tuo labiau „Instagram“ paskyros ir Jūsų reklamos nematys.

Android aplikacijos, mano nuomone, labiau Google vaizdinės reklamos tinklo dalis, nei atskiras Google reklamos kanalas, nes naudojamas bendras „GDN“ kampanijai skirtas biudžetas. Google Display Network aplinkoje filtruojant svetaines, Android aplikacijos pateikiamos kaip viena iš galimų paskirties vietų. Todėl norint transliuoti reklamą Android programėlėse, nereikalingi jokie papildomai nustatymai. Verta paminėti, jog tai gana specifinė reklamos terpė, todėl reklamuojant įprastas interneto svetaines, daugeliu atveju reklama nebus efektyvi.

Taigi, planuojant remarketingo kampaniją, reikėtų detaliai išsianalizuoti, kokie Jūsų svetainės lankytojai yra Jūsų potencialūs klientai ir kaip juos būtų galima pasiekti. Google reklamos tinklas itin platus, o suburiant remarketingo auditoriją per „Google Analytics“ įrankį, segmentavimo detalumas mažai nusileidžia Facebook remarketingui.

Tomas Morkūnas

Internetinės reklamos specialistas
T: +370 636 63387 | E: [email protected]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *