Facebook pranešimų organinis pasiekiamumas

Kaip nemokamai pasiekti didesnę Facebook auditorijos dalį?

Turite savo fanų puslapį, kuriame kartas nuo karto skelbiate informaciją, tačiau nenorite papildomai investuoti į Facebook reklamą? Tikitės, kad vien kokybiškas turinys natūraliai pritrauks naujų potencialių klientų? Tai mažai tikėtina, bet tinkamai publikuojant turinį – įmanoma.

Pasiekiame tik iki 9 proc. auditorijos

Sparčiai plečiantis Facebook vartotojų skaičiui, mūsų pranešimai organiškai pasiekia vis mažesnę auditorijos dalį. Net turint didelę fanų auditoriją be papildomų investicijų į Facebook reklamą neišsiversime. Galbūt skaudi tiesa, tačiau kiekvienais metais Facebook vartotojų daugėją, o organinis pranešimų pasiekiamumas mažėja. Taip veikia EdgeRank algoritmas.

Pranešimo formatas

organinis Facebook reach 2015 gruodisNuolat mažėjant organiniam pranešimų pasiekiamumui labai svarbu pasirinkti tinkamą jų formatą. Įvairūs užsienio šaltiniai nurodo skirtingus pasiektos auditorijos dydžius (procentine išraiška). Remiantis asmenine praktika, šiuo metu Lietuvoje tekstiniai pranešimai pasiekia apie 6 proc. auditorijos, nuotraukos – 8 proc., nuorodos – 9 proc., video – 12 proc. Bendrai pranešimai pasiekia apie 9 proc. auditorijos. Ir tai logiška. Kuo daugiau pastangų įdedame kurdami turinį, tuo jis teoriškai vertingesnis ir labiau vertas didesnės auditorijos dėmesio. Todėl šiuo metu daugiau auditorijos natūraliai pasieks video turinys. Jei planuojate įkelti naują nuotraukų albumą, kodėl Jums nepabandžius sukurti trumpą „skaidrių video“ su neutraliu muzikiniu fonu?

Tikslinė auditorija

tikslinės auditorijos nustatymasJei turite subūrę pakankamai nemažą tikslinę auditoriją, tačiau ne visi pranešimai aktualus visai grupei, puiki išeitis gali būti organiškai pasirinkta tikslinė auditorija. Tiesiog prieš paskelbiant pranešimą, įrankių juostoje pasirinkite „taikinio“ piktogramą ir išfiltruokite auditoriją, kuriai skelbiamas pranešimas tikrai bus aktualus. Segmentavimo kriterijų tikrai nemažai, pradedant nuo pomėgių, amžius, lyties… ir baigiant gyvenamąja vieta ar šeimynine padėtimi. Žinoma, Jūsų tikslinė auditorija greičiausiai bus gerokai mažesnė, nei bendrai suburtas fanų kiekis. Tačiau skelbiant pranešimus visai auditorijai, pranešimą pamatys tik dalis auditorijos, kurioje ne visada gali būti Jūsų tikslinė grupė.

Talpinimo laikas

fanų aktyvumo tvarkaraštis

Organiškai pasiekta auditorijos dalis gali priklausyti nuo pranešimui pasirinkto talpinimo laiko. Kaip ir visur, yra piko ir ne piko metas. Teoriškai Facebook piko metas Lietuvos jaunimo tarpe yra apie 21 val. Tačiau galbūt Jūsų fanai aktyviausi kitomis valandomis ir būtent tuo metu reikėtų nustatyti pranešimo išpublikavimą? Patikrinti, kada Jūsų suburta auditorija aktyviausia, labai paprasta. Skirtuke „Veiksmai“ (Insights) surandame įrašų kategoriją. Čia rasite ir daugiau informacijos, kurią savaitės dieną Jūsų auditorija aktyviausia, kurie pranešimai sulaukė daugiau dėmesio.

Taigi, be mokamos Facebook reklamos tikrai įmanoma pasiekti didesnę jau suburtos auditorijos dalį. Tačiau itin svarbiems pranešimams primygtinai rekomenduočiau pasinaudoti mokamomis Facebook reklamos galimybėmis.

Tomas Morkūnas

Internetinės reklamos specialistas
T: +370 636 63387 | E: [email protected]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *